poniedziałek, 29 lipca 2019

Rogaliki drożdżowe z masą makowo-twarogową


Rogaliki drożdżowe
 z masą makowo-twarogową




 
Składniki (na 24 rogaliki):
CIASTO:
3 szklanki mąki pszennej
4 jajka
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 łyżeczki soli
1 szklanka letniego mleka
100 g masła lub margaryny
40 g świeżych drożdży
16 g cukru waniliowego
skórka starta z połowy cytryny
MASA   MAKOWO-TWAROGOWA:
ok. 40 dag gotowej masy makowej
2 łyżki twarogu
OPRÓCZ TEGO:
rozkłócone  jajko do posmarowania rogali



 
WYKONANIE:
CIASTO: Drożdże roztarłam z łyżką cukru, zalałam letnim mlekiem, dodałam 2 łyżki mąki, wymieszałam i odstawiłam pod przykryciem w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (na około 15-20 minut). 
Następnie utarłam 2 żółtka z resztą cukru i cukrem waniliowym, 2 białka ubiłam na sztywną pianę. Masło lub margarynę roztopiłam i lekko ostudziłam.
Następnie do przesianej mąki dodałam sól, wyrośnięty zaczyn, skórkę z cytryny, 2 całe jajka, oraz utarte z cukrem żółtka i ubite białka. Wszystkie składniki połączyłam i wyrabiałam dłonią aż do połączenia składników.
Po czym dodawałam po trochu roztopiony tłuszcz - wyrabiałam za każdym razem, aż do wchłonięcia całego dodanego tłuszczu przez ciasto. 
Gotowe ciasto oprószyłam mąką, przykryłam czystą ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia aż podwoi swoją objętość.
MASA MAKOWO-TWAROGOWA: Masę makową wymieszałam z twarogiem.
WYKONANIE ROGALI DO PIECZENIA: Wyrośnięte ciasto podzieliłam na trzy równe części. Każdą część rozwałkowałam na posypanej mąką stolnicy na okrągłe plecaki o grubości 1 cm. Każdy taki placek podzieliłam na 8 trójkątów.
Na podstawę każdego trójkąta położyłam masę makową i zwinęłam formując rogaliki. Ułożyłam je w sporych odstępach na wyłożonych papierem do pieczenia blachach.
Zostawić je na kilka minut do wyrośnięcia. Każdy rogalik posmarować rozkłóconym jajkiem.
Piekłam około 15 minut na złoto-brązowy kolor  w temp. 190 st C.
SMACZNEGO!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz