sobota, 31 grudnia 2016

Sylwestrowy sernik na zimno

Noworoczne życzenia wysyłam i moc szczęścia życzę,
oraz wszystkiego najlepszego z okazji 2017 roczku!
Blogerka kulinarna Monika Gorowa

Sylwestrowy sernik na zimno



Składniki: {16 porcji}, {foremka 34x24 cm}
BISZKOPT:
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
6 jajek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
MASA SEROWA:
500 g serka waniliowego z wiaderka
500 ml dobrego kefiru
2 opakowania galaretki wiśniowej
1 łyżeczka żelatyny
pół szklanki cukru pudru
OPRÓCZ TEGO:
300 g mandarynek
1 galaretka cytrynowa
1 galaretka zielona
1 galaretka czerwona
2 galaretki żółte do polania wierzchu sernika
papier do pieczenia
foremka 34x24 cm



WYKONANIE:
GALARETKI: Dzień wcześniej galaretki cytrynową, zieloną, czerwoną rozpuściłam w osobnych szklankach o pojemności 250 ml.
Natomiast 2 galaretki zielone do zalania sernika, przygotować w dniu przygotowania sernika, zalać je 1 litrem gorącej wody i wymieszać, odstawić do stężenia.
BISZKOPT:  Oddzieliłam żółtka od białek. Żółtka ubiłam z cukrem, delikatnie mieszając wsypałam stopniowo przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia, na koniec powoli wymieszałam ciasto  z pianą z białek.
Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia, ciasto przełożyłam do foremki.
Piekłam 45 minut w temp. 180 st C.
MASA SEROWA: Galaretki wiśniowe  wymieszałam z żelatyną, po czym  zalałam 300 ml gorącej wody, starannie wymieszałam.
Serek zmiksowałam z kefirem, cukrem pudrem, stopniowo wlewając tężejącą galaretkę wiśniową.
WYKONANIE CIASTA W FOREMCE: Masę serową tężejącą wymieszałam z pokrojonymi na mniejsze części galaretkami, które zalałam dzień wcześniej.
Wylałam masę serową na biszkopt, na wierzch ułożyłam ćwiartki mandarynek, następnie ścięty sernik zalałam tężejącą galaretką żółtą.

Przed podaniem można udekorować owocami.

GALERIA:
Ciasto na biszkopt

Sernik przed zalaniem galaretki zielonej

Po zalaniu galaretką


Serniczek gotowy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz