środa, 21 grudnia 2016

Rolada drożdżowa z makiem

Wesołych Świąt

Rolada drożdżowa z makiem 



Składniki na 3 rolady: {15 porcji}
CIASTO:
500 g mąki pszennej
1 szklanka mleka
1/2 szklanka cukru
125 g margaryny
3 żółtka
40 g drożdży
1 białko
16 g cukru waniliowego
szczypta soli
MASA MAKOWA:
500 g maku
1 litr mleka
150 g cukru pudru
4 łyżki miodu
150 g masła
3 jajka
2 łyżki rumu
100 g rodzynek
50 g orzechów włoskich posiekanych
2 łyżki posiekanej, podsmażonej skórki pomarańczy
18 g cukru waniliowego
POLEWA:
100 g białej czekolady
1 kropla barwnika zielonego
1 łyżka masła
1 łyżka mleka
DEKORACJA
20 g kolorowej posypki
OPRÓCZ TEGO:
duża foremka
papier do pieczenia


 WYKONANIE:

CIASTO: Drożdże utarłam z łyżką cukru i 2 łyżkami mleka.
Pozostałe mleko, cukier i margarynę podgrzałam, aż całkowicie się rozpuściła. Ostudziłam.
Do przesianej mąki dosypałam sól, cukier waniliowy, dodałam mleko z cukrem, żółtkami i na koniec wlałam rozczyn z drożdży, wyrobiłam ciasto, po czym  podzieliłam na 3 części pozostawiłam do wyrośnięcia.
MASA MAKOWA: mak zalałam wrzącym mlekiem, odstawiłam na 4 godziny, po czym dobrze odsączyłam i trzykrotnie zmieliłam w maszynce do mięsa, następnie dodałam miód, stopione masło, jaja utarte z cukrem pudrem, oraz wszystkie bakalie z cukrem waniliowym i dokładnie wymieszałam masę makową.
PRZYGOTOWANIE ROLAD DO PIECZENIA: Części podzielonego ciasta rozwałkowałam na prostokąty, posmarowałam rozkłóconym białkiem, po czym rozsmarowałam na plackach równomierne warstwy masy makowej, zwinęłam strucle i owinęłam każdą luźno papierem do pieczenia, włożyłam w odstępach do dużej foremki, lub do osobnych  foremek tzw. ,,cegiełek'', a następnie odstawiłam na 20 minut do wyrośnięcia,
Piekłam 40 minut w temp. 180°C.
POLEWA: W garnuszku wszystkie składniki połączyłam, rozpuściłam na małym ogniu i polałam ostudzone strucle.

Posypać dekoracyjną posypką, lub skórką pomarańczową kandyzowaną.

GALERIA:

Roladę zrolowałam

Moje roladki przed pieczeniem

Roladki na świątecznym stole

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz