poniedziałek, 9 grudnia 2019

PIERNIK NA MIKOŁAJKI


PIERNIK NA MIKOŁAJKI



Składniki: :12 porcji
CIASTO:
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
20 dag margaryny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
4 jajka
4 łyżki kakao
2 łyżki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
MASA SEROWA:
1 szklanka cukru pudru
2 serki homogenizowane o gramaturze 150 g
3 żółtka
25 dag  masła
1 łyżka żelatyny
OPRÓCZ TEGO:
papier do pieczenia



WYKONANIE:
CIASTO:
Margarynę utarłam z cukrem i żółtkami na gładką masę.
Wsypałam obie mąki, kakao, sodę i proszek do pieczenia, po czym dodałam pianę ubitą z białek i starannie wymieszałam.
Ciasto przelałam do wyłożonej papierem do pieczenia foremki o wymiarze 20 x 27 cm i piekłam 40 minut w temp. 200 st. c.
MASA SEROWA:
Masło utarłam z cukrem, dodałam po jednym żółtku, do gładkiej masy dodawałam po łyżce serka i żelatyny rozpuszczonej w 50 ml gorącej wody.
Ostudzone ciasto przekroiłam wzdłuż i przełożyłam masą serową.
Ciasto udekorować wedle uznania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz