środa, 21 grudnia 2016

Świąteczny piernik w kolorze choinki

Świąteczny piernik w kolorze choinki 



Składniki: {16 porcji. foremka: 28x36cm}
CIASTO:
 250 g margaryny
2 jajka
2 szklanki cukru
27 g przyprawy do piernika
4 szklanki mąki luksusowej
2 szklanki mleka
310 g powideł śliwkowych
4 łyżki kakao
2 łyżki proszku do pieczenia
MASA BUDYNIOWA:
3 szklanki mleka
1/2 szklanka cukru
1/2 szklanka mąki luksusowej
250 g margaryny
1 kropla olejku migdałowego
1 kropla barwnika zielonego
POLEWA:
100 g czekolady białej
2 łyżki masła
2 łyżki mleka
1 kropla barwnika zielonego
OPRÓCZ TEGO:
180 g dżemu z czarnej porzeczki
papier do pieczenia
DEKORACJA:
20 g kolorowej posypki



Wykonanie:
CIASTO: Margarynę rozpuściłam i ostudziłam.
Jajka ubiłam z cukrem i przyprawą do piernika i  dodawałam stopniowo pozostałe składniki, staranie ucierając mikserem.
Ciasto wlałam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam 60 minut w temp. 200°C.
MASA BUDYNIOWA: 2 szklanki mleka zagotowałam i dodałam resztę mleka wymieszanego z mąką, cukrem, barwnikiem i olejkiem, starannie mieszając. Odstawiłam budyń do wystygnięcia.
Margarynę utarłam, dodając stopniowo po łyżce przestudzonego budyniu.
WYKONANIE PIERNIKA Z BUDYNIEM: Ostudzony piernik, przekroiłam wzdłuż na 2 placki,  jedną część placka posmarowałam dżemem, wyłożyłam masę budyniową przykryłam drugim plackiem.
POLEWA: W małym garnuszku połączyłam składniki na polewę i rozpuściłam na małym ogniu.
Polałam powstałą polewą wierzch placka i posypałam kolorową posypką.

GALERIA:

Upieczony piernik

Wykonana polewa

Ciasto na świątecznym stole



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz