piątek, 1 marca 2013

Torcik kawowo - kokosowy

            Z okazji 1 roczku mojego bloga                  


Torcik kawowo - kokosowy

składniki:
biszkopt:
5 jajek
8 łyżek mąki pszennej
5 łyżek cukru kryształ
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
masa kokosowa:
500 ml śmietany 36 %
2 łyżki kawy rozpuszczanej
250 g wiórków kokosowych
2 opakowania bitej śmietany
ponadto:
100 g wiórków kokosowych zielonych
50 g płatków migdałowych
tłuszcz i bułka tarta do foremki
foremka o średnicy 24 cm
kolorowe kulki do dekoracji z cukru

Przygotowanie:
Ciasto: Żółtka ubiłam z cukrem, dodałam pianę z ubitych białek, dodałam stopniowo
przesianą Mąkę wymieszaną wcześniej z proszkiem do pieczenia, delikatnie mieszałam.
Foremkę posmarowałam tłuszczem i obsypałam bułką tartą, wlałam do foremki ciasto.
Piec 30 minut, w temperaturze 180 st C.
Masa kawowo - kokosowa:
Śmietanę ubiłam, ubijając dodałam śnieżkę w proszku, sypką kawę.
Na koniec wymieszałam z wiórkami.
Przygotowanie ciasta: Ostudzony biszkopt, przekroiłam na 3 płaty, przełożyłam kremem,
ułożyłam każdy płat jeden na drugim. Torcik wysmarowałam masą, obsypałam wiórkami kokosowymi, a boki płatkami migdałowymi. Ozdobiłam perełkami z cukru.

1 komentarz: