wtorek, 11 kwietnia 2017

Piaskowo - makowo - kakaowa babka wielkanocna


 
Wielkanoc pachnie wiosną, 
to pora tak radosna! 
Pełna pisanek kolorowych 
i prezentów zajączkowych. 
Na stole bazie, cukrowy baranek 
i mnóstwo wody w dyngusowy poranek.
Więc w ten piękny czas radosny życzę -
Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, 
szalonego 
i wyjątkowo mokrego Śmigusa Dyngusa,
 oraz samych słonecznych i cudownych dni
          życzy blogerka kulinarna Monika Gorowa
 



Piaskowo - makowo - kakaowa babka wielkanocna 
 
składnik: {10 porcji}
20 dag mąki pszennej
20 dag mąki ziemniaczanej
25 dag margaryny
25 dag cukru
4 jajka
3 łyżki maku
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szklanka mleka
1 łyżeczka olejku migdałowego
polewa:
100 g  czekolady
1 łyżka mleka
1 łyżka masła
dekoracja:
20 g kuleczek i kwiatuszków z cukru

Wykonanie:
Mąkę pszenną połączyłam z proszkiem. Margarynę utarłam, dodając stopniowo jajka, cukier, mąkę ziemniaczaną, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, utarte ciasto podzieliłam na trzy części. Do jednej wsypałam mak, do drugiej kakao, a trzecią wymieszałam z olejkiem migdałowym.
Foremkę z kominkiem posmarowałam tłuszczem i obsypałam bułką tartą. Wlałam najpierw ciasto z makiem, następnie z kakao po czym wlałam ciasto z olejkiem.
Piekłam około 50 minut w temperaturze 170 st C. 
Polewa: w garnuszku rozpuściłam czekoladę z mlekiem i masłem. Ostudzoną  babkę polałam czekoladą, obsypałam  kwiatuszkami i kuleczkami z cukru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz