niedziela, 23 grudnia 2012

Wykwintny sernik świąteczny


Wykwintny sernik świąteczny

Składniki:
kruche ciasto:
25 dag mąki pszennej
10 dag cukru pudru
15 dag miękkiego masła
2 żółtka
18 g cukru waniliowego
szczypta soli
masa serowa:
1 kg twarogu
10 dag cukru
20 dag masła
5 żółtek
20 dag bakalii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
polewa:
30 dag gorzkiej czekolady
1 łyżka masła
oprócz tego:
tłuszcz i bułka do foremki
30 g kolorowej posypki, złote, srebrne kulki, kwiatki z białego cukru
foremka o średnicy 26 cm
 



Przygotowanie:
Kruche ciasto: Z mąki, cukru pudru, miękkiego masła, żółtek, oraz cukru i szczypty soli zagniotłam kruche ciasto i wstawiłam na 60 minut do lodówki.
Ciasto: Żółtka utarłam z cukrem, dodałam do twarogu, który wcześniej zmieliłam trzykrotnie w maszynce do mięsa, podczas wyrabiania robotem dodawałam stopniowo kawałki miękkiego masła, mąkę ziemniaczaną, na koniec wymieszałam z bakaliami oprószonymi w mące, oraz wymieszałam z łyżeczką ekstraktu z wanilii. Przełożyłam masę do foremki posmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą, wylepioną kruchym ciastem, wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam sernik 60 minut w temperaturze 180 st. C.
Polewa: w garnuszku połączyłam czekoladę z masłem, rozpuściłam, posmarowałam wierzch ostudzonego placka, udekorowałam kolorową posypką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz