czwartek, 26 marca 2020

SEROMAXXX


SEROMAXXX 



Składniki: {14 porcji}
Ciasto kruche:
1,5 szkl.mąki
1/2 szkl.cukru pudru
1/2 kostki miękkiego masła
1 żółtko
papier do pieczenia
Masa makowa:
4,5 szkl.maku
1 i 1/4 szkl.cukru pudru
4 białka
4 żółtka
2 łyżki bułki tartej
olejek migdałowy
po 10 dag rodzynek i posiekanych orzechów włoskich
Masa serowa:
1,2 kg twarogu na serniki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 kostki miękkiego masła
1,5 szkl.cukru pudru
5 białek
5 żółtek
smażona skórka pomarańczowa 



Przygotowanie:
Ciasto kruche:
Wszystkie składniki starannie zagniotłam, owinęłam w  folię i włożyłam do lodówki na 1 godz. 1/3 ciasta pozostawiłam na kratkę, a z reszty wylepiłam blachę w wymiarach 29x30cm, wcześniej wyłożonym papierem do pieczenia.  Po nakłuwałam ciasto widelcem i podpiekłam  20 min. w temp. 190 st C.
Masa makowa:
Mak sparzyłam, osączyłam, zmieliłam dwa razy. 
Utarłam starannie żółtka z cukrem, po czym dodałam pyszne bakalie, bułkę tartą, olejek, wszystko wymieszałam z makiem. 
Białka ubiłam  na sztywno i połączyłam z masą makową.
Masa serowa:
Miękkie masło utarłam z cukrem i żółtkami, dodawałam po łyżce twarogu, dalej ucierając, po czym dodałam mąkę i skórkę pomarańczową. 
Białka ubiłam na sztywno i na koniec wymieszałam z masą. Na podpieczony spód wyłożyłam masę makową, a na nią serową. Resztę ciasta rozwałkowałam przy pomocy radełka wykroiłam paski, które ułożyłam na wierzchu sernika. Piekłam ok.1 godz. w temp. 175 st C.



GALERIA:
wyłożenie masy makowej

wyłożenie masy serwowej

                                          wyłożenie pasków 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz