środa, 27 marca 2013

Murzynek z malinowym lukrem

Murzynek z malinowym lukrem

SKŁANIKI:
ciasto:
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanka cukru
125 g margaryny
5 jajek
1 łyżka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
1 łyżka ekstraktu waniliowego
5 łyżek wody gazowanej
lukier:
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki syropu z malin
PRÓCZ TEGO:
bułka tarta i tłuszcz do foremki
foremka o średnicy 20 cm




PRZYGOTOWANIE:
1. Margarynę rozpuściłam w garnuszku,  następnie dodałam do rozpuszczonej margaryny
cukier, kakao, 3 łyżki wody gazowanej, mieszałam chwilę na ogniu, odstawiłam do wystudzenia.
2. Ostudzoną masę kakaową połączyłam z 5  żółtkami, 2 łyżkami wody gazowanej, stopniowo mieszając robotem, wsypywałam mąkę, wymieszaną wcześniej z proszkiem do pieczenia. Na koniec wyrabiania robotem, dodałam ekstrakt waniliowy, wymieszałam z pianą ubitą z białek.
3. Foremkę posmarowałam tłuszczem i obsypałam bułką tartą, wylałam ciasto,
4. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 45 minut
w temperaturze 180 st C.
5. Cukier puder połączyć z syropem malinowym, wymieszać, aż do powstania lukru. Po ostudzeniu murzynka polałam go lukrem.
6. Udekorowałam malinami.

1 komentarz: