wtorek, 28 lutego 2012

Tiramisu

Tym razem skusiłam się na deser ze słonecznej Italii.


Tiramisu

Składniki
150 g podłużnych biszkoptów
100 g serka mascarpone
50 g cukru pudru
200 ml śmietany 30%
50 ml likieru amaretto
łyżka kawy rozpuszczalnej
50 g czekolady gorzkiej
10 g kakaowej posypki

Przygotowanie:

1. Śmietanę utrzeć na sztywno, wymieszać z serkiem mascarpone, cukrem pudrem.

2. Kawę rozpuścić w 20 ml gorącej wody i wymieszać z likierem.

3. Biszkopty namoczyć w kawie z dodatkiem likieru.

4. W czterech pucharkach  układać kolejno
warstwy namoczonych biszkoptów, startą czekoladę, krem.

5.  Na koniec posypać startą czekoladą,
kakaową posypką do dekoracji deserów.

6. Deser schładzać w lodówce około 3 godzin.

2 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się Pani przepisy, szczególnie na ciasto smakuś Moniki. Ale niestety, jest ono dla mnie za trudne:), możliwe, że coś bym popsuła i musiałabym wyrzucić całe ciasto. co do tiramisu, to pewnie tak jak na zupę pomidorowa czy sernik, każdy ma swój sprawdzony i ukochany przepis. Mój jest trochę inny - nie ma w nim śmietany, ale są jajka i cukier waniliowy. Pozdrawiam Panią gorąco, będe śledziła Pani bloga. Iza

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo odpowiada mi ten przepis. Muszę go wykorzystać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń