czwartek, 21 grudnia 2017

Wigilijne pierożki z podgrzybkami i kapustą

Wigilijne pierożki z podgrzybkami i kapustą



składniki: {5 porcji, koszt 15 zł}
PIEROŻKI:
ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
200 ml wody
sól
farsz:
50 g suszonych podgrzybków
100 g kiszonej kapusty
40 g marchewki
1 cebula
2 łyżki masła
pieprz i sól, majeranek do smaku
oprócz tego:
2 litry wody do ugotowania pierożków
1 łyżka soli do osolenia wody



BARSZCZ:
1 kg buraków
2 kwaśne jabłka
2 ząbki czosnku
50 g suszonych podgrzybków
1 cebula
1 łyżeczka majeranku
1 łyżka octu
pieprz
sól

Wykonanie:
PIEROŻKI:
Farsz: Grzyby moczyłam 2 godziny, gotowałam w tej samej wodzie 20 minut, odsączyłam i drobno pokroiłam. Kapustę kiszoną siekam, mieszam z marchewką startą na tarce, podsmażam na 1 łyżce masła. Posiekaną w kostkę cebulę podsmażam na 1 łyżce masła i  mieszam z kapustą, grzybami, po czym doprawiam odrobiną pieprzu, soli, majeranku.  
Ciasto: z mąki, szczypty soli i ok. 200 ml letniej wody zagniotłam ciasto, pozostawiłam je na 30 minut w  ciepłym miejscu, następnie rozwałkowałam, wykroiłam przy pomocy szklanki krążki, na które nałożyłam farsz i formowałam pierożki.
Pierożki gotowałam w posolonej wodzie 3 minuty od wypłynięcia.



BARSZCZ CZERWONY: Grzyby zalałam 500 ml zimnej wody i moczyłam 2 godziny. Odcedziłam. Wodę odstawiłam. Buraczki obrałam, starłam na tarce o grubych oczkach. Jabłka i cebulę, oraz ząbki czosnku pokroiłam w plastry. Do garnka włożyłam buraczki, jabłka, czosnek, podgrzybki, cebulę, oraz majeranek, zalałam 2 litrami wody i gotowałam 10 minut, następnie dodałam ocet, wodę po ugotowanych grzybach i zagotowałam wywar, odstawiłam z ognia na 10 minut i przecedziłam wywar. Następnie podgrzewam wywar i doprawiam do smaku odrobiną pieprzu i soli.
Ten barszcz podaje na gorąco do pierożków zawsze nalany w filiżankach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz