czwartek, 21 grudnia 2017

Wigilijne krokiety z leśnymi grzybami

Wigilijne krokiety z leśnymi grzybami



składniki: {6 porcji}
KROKIETY:
Farsz:
100 g suszonych prawdziwków
2 cebule
pieprz
sól
1 łyżka masła
Naleśniki:
250 g mąki pszennej
250 ml wody gazowanej
250 ml mleka
2 jajka
Oprócz tego:
olej do smażenia
125 ml mleka i 50 g bułki tartej do panierki

BARSZCZ:
1 kg buraków
2 kwaśne jabłka
2 ząbki czosnku
50 g suszonych podgrzybków
1 cebula
1 łyżeczka majeranku
sól
pieprz
ocet




Wykonanie:
KROKIETY:
Farsz: Grzyby umyłam, zalałam 500 ml zimnej wody, odstawiłam na 2 godziny, w tej samej wodzie gotowałam 20 minut do miękkości. Odcedziłam. Cebulę drobno pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na patelni na 1 łyżce masła, dodałam drobno pokrojone grzyby i jeszcze 5 minut smażyłam na małym ogniu, doprawiłam do smaku odrobiną pieprzu i soli. Odstawiłam do wystygnięcia. 
Naleśniki: Mąkę, jajka, wodę gazowaną i mleko połączyłam razem, wymieszałam. Naleśniki smażyłam z obu stron na delikatnie natłuszczonej olejem patelni. 
Wykonanie krokietów: Na naleśnika nałożyłam łyżkę farszu, zawinęłam brzegi naleśnika do środka i zwinęłam. Krokiety obtaczam w mleku i w bułce tartej, smażę na oleju na złoty kolor. 



BARSZCZ CZERWONY: Grzyby zalałam 500 ml zimnej wody i moczyłam 2 godziny. Odcedziłam. Wodę odstawiłam. Buraczki obrałam, starłam na tarce o grubych oczkach. Jabłka i cebulę, oraz czosnek pokroiłam w plastry. Do garnka włożyłam buraczki, jabłka, ząbki czosnku, podgrzybki, cebulę, oraz majeranek, zalałam 2 litrami wody i gotowałam 10 minut, następnie dodałam 1 łyżkę octu, wodę po ugotowanych grzybach i zagotowałam wywar, odstawiłam z ognia na 10 minut i przecedziłam wywar. Następnie podgrzewam wywar i doprawiam do smaku odrobiną pieprzu i soli.
 Podaję ten gorący barszcz w filiżankach, do krokietów. 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz