wtorek, 22 grudnia 2015

Rolada makowa


Wesołych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia
oraz szczęśliwego i wesołego Nowego Roku 2016
życzy blogerka kulinarna Monika 


Rolada makowa



składniki:
Ciasto:
2, 1/2 szklanki mąki
1/2 szklanka mleka
2 żółtka
20 g drożdży
1 jajko
7 łyżek cukru
4 łyżki masła
1 łyżka cukru waniliowego
Masa makowa:
2, 1/2 szklanki maku
4 łyżki rodzynek
150 g masła
4 łyżki miodu
1 szklanka cukru
50 ml brandy
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
2 białka

Wykonanie:
Ciasto: Masło utarłam z cukrem, dodałam jajko, żółtka, wlałam rozpuszczone w letnim mleku drożdże, wsypałam mąkę i cukier waniliowy, wyrobiłam ciasto.
Przykryłam ściereczką lnianą i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Masa makowa: mak sparzyłam mlekiem i wodą, potem gotowałam 15 minut, ostudziłam, odcedziłam, trzykrotnie zmieliłam. Dodałam do maku rozpuszczone, ostudzone masło, miód, rodzynki, cukier, brandy, ubiłam na sztywno białka, wymieszałam z masą makową..
Rolada makowa przygotowanie: Ciasto rozwałkowałam na dwa cienkie prostokąty, posmarowałam masą makową,  zrolowałam, ułożyłam na natłuszczonej blaszce, silikonowej, wstawiłam do nagrzanego piekarnika.
Piekłam ok. 60 minut w temp. 200 st. C.
Dowolnie udekorować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz