piątek, 29 marca 2013

Sernik wielkanocny z kruszonką

                                          WESOŁYCH ŚWIĄT!

Sernik wielkanocny z kruszonką



Składniki:
ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
220 g masła
3 łyżki proszku do pieczenia
5 żółtek
50 g cukru pudru

masa serowa:
1 kg półtłustego twarogu
220 g masła
3 jajka
2 opakowania budyniu śmietankowego
szklanka cukru pudru
100 g rodzynek sułtańskich + 2 łyżki mąki do oprószenia rodzynek

oprócz tego:
foremka 22 x 22 cm
tłuszcz i bułka tarta do foremki


Przygotowanie:
1. Ciasto kruche: Przesianą mąkę połączyłam z miękkim masłem, proszkiem do pieczenia, żółtkami, cukrem pudrem,
zagniotłam ciasto i wstawiłem je do lodówki na 60 minut.
2. Masa serowa: Żółtka oddzieliłam od białek. Twaróg zmieliłam, dodałam żółtka utarte z cukrem pudrem, dodałam budynie, stopniowo dodawałam posiekane, miękkie masło wyrabiając ciągle  masę robotem. Na koniec masę delikatnie wymieszałam z pianą ubitą z białek, rodzynkami oprószonymi w mące.
3. Foremkę posmarowałam tłuszczem i obsypałam bułką tartą, ciasto podzieliłam na dwie części, jedną wstawiłam do lodówki, drugą wylepiłam blaszkę. Masę wylałam na ciasto, rozkruszyłam na wierzchu ciasto. Piekłam 65 minut w temperaturze 180 st. C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz