poniedziałek, 18 lutego 2013

Orzechowe Niebo

Orzechowe Niebo


Orzechowe Niebo

składniki:
ciasto:
1 szklanka cukru
1 szklanki mąki pszennej
6 jajek
5 łyżek kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
krem budyniowy:
1 budyń cytrynowy
500 ml mleka
100 g miękkiego masła
50 g cukru pudru
masa orzechowa:
35 dag orzeszków ziemnych
3 łyżki miodu
15 dag masła
1 szklanka cukru kryształ
oprócz tego:
pergamin, lub po 1 łyżce bułki tartej i tłuszczu
foremka o wymiarach 36 x 25 cm

Przygotowanie:
ciasto: żółtka utarłam z cukrem, białka ubiłam na sztywną pianę.
Stopniowo dodawałam mąkę, wymieszaną wcześniej z kakao, proszkiem
i dodatkowo przesypałam przez sito. Delikatnie wymieszałam masę na
ciasto. Przełożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, można
także posmarować foremkę tłuszczem i obsypać bułką tartą, jeżeli nie mamy
pergaminu. Piec 25 minut w temperaturze 180 st C.
Krem budyniowy: Ugotować budyń według przepisu na opakowaniu.
Ostudzony budyń dokładnie zmiksować robotem z miękkim masłem i cukrem pudrem.
Masa orzechowa: Składniki wymieszać i rozpuścić na ogniu. Mieszać około 5 minut.
Przygotowanie placka: Ostudzony placek przeciąć wzdłuż na dwa płaty, na pierwszy
płat wyłożyć krem budyniowy, przykryć drugim płatem na którym rozsmarować gorącą
masę orzechową, ponieważ gdy wystygnie to będą kłopoty z jej rozsmarowaniem.
Wstawić do lodówki na około godziny czasu.

6 komentarzy: